pondělí 8. ledna 2024

 

JUBILEJNÍ ZÁTOKA

modrá, kalná, hluboká






Bylo to Léta Páně 2013. Zatoužil jsem po nějakém parádním osamělém místě, kam bych si mohl ve volné chvíli jenom tak narychlo odskočit. Ideálně někde u vody. Tajné přání bylo odesláno na Nejvyšší podatelnu  a pak nastalo čekání, jak se situace vyvrbí. Do čtrnácti dnů mě neomylná intuice dovedla na místo, o jakém se mi ani nesnilo. Od té chvíle se tam pravidelně vracím. V létě i v zimě, na jaře i na podzim. Zatím se mi to neomrzelo a jak to tak vypadá, asi ani neomrzí. Na nedlouhém úseku neregulované řeky Bečvy a v jeho blízkém okolí  je stále co obdivovat. A co je úplně nejlepší, po většinu času se tu nevyskytují žádní lidé. Občas kolem propluje pár vodáků, občas na chvilku zastaví unavený cyklista. Výjimečně i nějaký zapřisáhlý milovník či milovnice přírody. Právě taková vzácná stvoření se tu objevila během uplynulého léta a začínajícího podzimu. Nejdříve náramně pohodová Jitka a později i stejně sympatické kamarádky z dávných adráckých brigád. Hanka a Eunika si navíc přibalily i své nejčerstvější ratolesti. Coby vetchý praděd v doběhu jsem tak mohl být aspoň na chvilku pod kvalifikovaným dohledem:-) Díky Bohu mám za sebou desátý rok v milované zátoce a díky vynálezu fotoaparátu teď mohu všem zvídavým zájemcům nabídnout letmé celoroční ohlédnutí...




















































































































































































































































































































(((-: pf 2024 :-)))














Žádné komentáře:

Okomentovat