čtvrtek 22. září 2011

Rakouskem a okolím  -  část 10.


KONEC  NA  MORAVSKÉM  POLI

Ke spojení zmíněných toků by mělo dojít až po pěti šesti kilometrech. Mapa žádnou komunikaci nenabízí a tak  vyrážím po svých. Lužními lesy, které tu tvoří přírodní rezervaci, vede značená cesta kopírující dunajské koryto. Občas si připadám jako v Amazonii. Nikde nikdo a začíná se smrákat. Konečně jsem u soutoku! Děvínská zřícenina na mě nezúčastněně zírá ze skály na protějším břehu. Řeky se neslyšně slévají a mizí v zamlženém oparu. Opět začíná pršet. A opět, jako obvykle, nemám s sebou pláštěnku.




Chvatně opouštím štěrkové pláže a mizím v deštném pralese. Mohutné stromy se kymácejí v nárazech čím dál silnějšího větru, nebeská vláha se  valí v přerušovaných  proudech. Mlhavé šero se mění v tmu. Do Hainbergu mi zbývá hodina cesty. Kupodivu mě nejvíc zajímá záchrana foťáků. A také dokladů. Poučen neblahými zkušenostmi vše ohrožené přitiskuji na holé tělo, zakrývám dvěma vrstvami oděvu a v mírném předklonu klopýtám k cíli. Ve městě jsem mokrý na kost a klepu se jako osika. Utěšuje mě pouze vědomí, že jsem dopadl lépe než kdysi Přemysl. Ten tady přišel o trůn i o život. Moravské pole je pro české dobyvatele zakleté.


V duchu chválím civilizaci a především vynálezce auta. Nastartovat, topení na plný kotel a rychle z centra! Zastavuji po dvou třech kilometrech v nějakém parku  u zděného plotu. Vyměňuji textilie, zalézám do spacáku a přestože se nacházím v autě, až do rána odpočívám v pokoji. Podobně jako ti metr ode mne. Ráno totiž zjišťuji, že jsem nocoval těsně u hřbitovní zdi. Do Vídně to mám padesát kilometrů a na letiště ještě blíž. Když tam kolem poledne přichvátám, není po monzunu ani památky. Památka na cestování Rakouskem a jeho okolím ale zůstává.





Žádné komentáře:

Okomentovat